تعمير يخچال

تعمير لوازم خانگي , تعميراات لوازم خانگي

تعمير يخچال

۱۳ بازديد

وسايل آشپزخانه زندگي مارا راحت تر ميكنند و در زمان و پول ما صرفه جويي ميكنند ، اما مهمترين وسيله در آشپزخانه بدون شك يخچال است . يك يخچال خوب هفته ها مواد غذايي را سالم و تازه نگه ميدارد و حتي بسياري از ميكروب هايي كه به سرما حساس اند در سرماي زير صفر فريزر كشته ميشوند .

پس بهتر است تمام تلاش خود را براي نگهداري هرچه بهتر يخچال مان انجام دهيم تا سال هاي سال به تعمير يخچال نياز نداشته باشد . در ادامه 5 نكته بسيار مهم  براي افزايش كارايي و عملكرد يخچال برايتان شرح  ميدهيم :

اين نكات به قدري ساده و كاربردي هستند كه قطعا در هر خانه اي قابل اجرا اند .

نكات اصلي براي به تعويق انداختن تعمير يخچال :

پشت يخچال را گردگيري كنيد :

قطعا هل دادن و جابجايي يخچال در ليست كارهاي روزانه هيچ شخصي نيست اما بياد داشته باشيد گردگيري و پشت يخچال هر دو هفته يكبار بسيار بر كارايي و عملكرد آن تاثير گذار است روغن حاصل از پخت و پز ناخواسته بر روي پشت يخچال ميشيند و به مرور موجب ميشود گرد و خاك هاي موجود در هوا و موي حيوانات خانگي به آن بچسبد اين عامل موجب ميشود دستگاه براي دفع گرماي داخل يخچال انرژي و زمان بيشتري صرف كند .

اين مسئله به شدت كارايي يخچال را پايين مي آورد به طوري كه به مرور و با تجمع لايه هاي بيشتر بر روي لوله هاي پشت يخچال عملا دستگاه دچار خرابي شده و نيازمند تعميرات يخچال خواهد بود. يك راه حل خوب  اين است كه يخچال را بر روي پايه اي چرخ دار بگذاريد كه چرخ هاي آن داراي ترمز هاي محكم باشد. اين پايه جابجايي يخچال را بسيار راحت تر خواهد كرد .

تعمير يخچالتعمير يخچال

واشر هاي درب يخچال را چك كنيد :

بوسيله يك تكه كاغذ چك كنيد كه آيا هوا از لاستيك هاي دور درب يخچال رد ميشود يا خير ؟! كافي است هنگامي كه درب يخچال بسته است آن را كنار درب بگيريد تا ببينيد آيا بر اثر هواي خارج شده از يخچال تكان ميخورد .

اگر حس كرديد هواي داخل يخچال به بيرون مي آيد (كاغذ شما تكان ميخورد) حتما يك واشر نو بخريد و آن را عوض كنيد اگر يخچال شما از نوعي است كه واشر آن به راحتي تعويض نميشود ، به يك شركتتعميرات يخچال تماس بگيريد تا با حظور در منزل آن را برايتان تعويض كنند ، باور كنيد هزينه تعويض واشر وتعمير يخچال بسيار كمتر از يك يخچال نو است .

همه چيز را بسته بندي كنيد :

تقريبا تمام مواد غذايي داراي رطوبت هستند و زماني كه آن ها را بدون بسته بندي داخل يخچال بگذاريد رطوبت خود را به داخل هواي يخچال انتقال ميدهند در اين صورت كمپرسور يخچال تان بايد دو برابر حالت عادي انرژي و زمان صرف از بين بردن اين رطوبت كند تا ميوه ها و مواد غذايتان كپك نزنند . همچنين به ياد داشته باشيد بيشتر مواد غذايي و غذا ها بوي ديگر مواد داخل يخچال را به خود ميگيرند پس بسته بندي آنها از اين مشكل هم جلوگيري خواهد كرد . توجه نكردن به اين نكته كوچك باعث استهلاك بيشتر يخچال تان شده و موجب ميشود دستگاه تان زودتر به تعمير يخچال نياز داشته باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.